Het bereikbaar en leefbaar houden van de binnensteden vormt een steeds grotere uitdaging. Hoe organiseer je de bevoorrading van de binnenstad, bescherm je kwetsbare kades en bruggen en verbeter je de luchtkwaliteit? Stadslogistiek helpt gemeenten deze vragen te beantwoorden. Door alle relevante informatie bij elkaar te brengen en te delen met vervoerders en bezorgdiensten kan een gemeente beter sturen op verkeersstromen en worden vervoerders niet verrast door (voor hen) gesloten wegen en gebieden.
Met Stadslogistiek informeert de gemeente de logistieke sector over de specifieke bereikbaarheid van de binnenstad. En krijgen de vervoerders een gespecialiseerd routeadvies, afgestemd op het voertuig, de restricties en de mogelijkheden van het drukke centrum.
Bekijk hier de praktijkcase van de toepassing die we samen met Gemeente Utrecht hebben ontwikkeld. In Utrecht krijgen krijgen vervoerders onder meer een gespecialiseerd routeadvies, afgestemd op het voertuig, de restricties en de mogelijkheden van het drukke centrum. De gemeente kan de bevoorrading van de binnenstad op deze manier beter sturen en faciliteren.
Bezoekadres:
Bogert 31-09 (Eindhoven Tower)
5612 LX Eindhoven
Postadres:
Postbus 751
5600 AT Eindhoven